V roce 1967 nahradil ZiL-131 dlouhou službu ZiL-157 jako sovětský standardní vojenský nákladní vůz.
Zachoval si klíčové vlastnosti, díky nimž byl ZiL-157 tak úspěšný – systém pohonů s pohonem kol 6x6. Byl ale navržen tak, aby se vyrovnal s mnohem většími zatíženími 3,5 tuny off road a až 5 tuny na silnici.
General Specifications | |
---|---|
Produced | 1966-1994 |
Length | 7.04 m |
Width | 2.49 m |
Height | 2.97 m |
Weight | 6.7 tons (empty) |
Engine and Mobility | |
Engine | V8 Petrol 150 hp |
Suspension | Solid axles with leaf springs |
Max. speed | 80 km/h |
Transmission | 5 speed x 2 range transfer case |
Vylepšený větším přívěsem pro více dodávek, stejně jako motorem V8 s výkonem 150 koní a maximální rychlost na vozovce 80 km / h, ZiL-131 zůstal ve službě téměř 30 let, s téměř 1 milionem vozů vyrobených kusů.
ZiL-131 byl extrémně univerzální design s řadou variant vyráběných pro různé účely – např. civilní verze, ZiL-130, sklápěcí vůz, ZiL-131D, tažné vozidlo, ZiL-131V nebo vůz sloužící jako platforma pro mobilní raketomet.
V roce 1995 byl ZiL-131 nahrazen ZiL-4334, který je dnes v ruské armádě stále v provozu.
Copyright © Offroad Action s.r.o., webdesign Digital One. All rights reserved.